תחרות: הצעה למיצב בכיכר צה"ל, ירושלים // אורית מזוריק עיצובים >>

יום שבת, ינואר 08, 2011 | , , |



הצעה לתחרות פומבית דו שלבית לעיצוב מיצבים אורבניים בכיכרות במרכז ירושלים >>



כפי שדיווחנו לפני כשבועיים, פורסמו שמות הזוכים בתחרות לעיצוב מיצבים אורבניים בכיכרות במרכז ירושלים [לחצו כאן לפרסום].


אנו מביאים לפניכם היום את הצעתם של משרד אורית מזוריק עיצובים לתחרות לעיצוב מיצב בכיכר צה"ל בירושלים.







מדברי המעצבים:
המייצב בכיכר צה"ל מיועד לסמן קיים אין סופי חוצה תקופות היסטוריות ועתידיות. משקף עמידות ,חזון ותנועה של רקמה אנושית בשאיפה לשיתוף והרמוניה. 


הזמן בראי ההיסטוריה ובהווייתה של העיר מותיר את רישומיו במרחביה, והאירועים שקרו וקורים בה "זולגים" לכל רבידי הווייתה ויוצרים מציאות מורכבת ודינאמית. 



המייצב מבוסס על עקרונות שעון חול. בהרחבת מושג הזמן מזמן קצוב לזמן אין סופי ובלתי כלה. 




1. מונומנט אורבאני המגלם באופן מדויק וחווייתי את מהות העיר על מגוון רבדיה בראי הזמן. (עבר-הווה-עתיד) -"מקדש הזמן".

2. עיצוב המבטא תפיסה פילוסופית ומתן ביטויים צורניים למושגים קבליים, פיסיקאליים ורוחניים הרלוונטיים להווייתה של העיר.

3. שימוש בזוית הזהב כמפתח לביטוי הרמוניה,שלמות והשגת אפקט תת הכרתי של "סדר".*

4. יצירת חוויה לכלל המבקרים והעוברים ושבים ללא הבדל דת,גיל,גזע,לאום וכו. 

המעניקה תחושת התפעמות, ייחודיות,המשכיות,הרמוניה ,נצחיות, אופטימיות, שיתופיות ועוד.

5. ניוד רעיוני,פונקציונאלי, חומרי, מכני ועוד מתחומים "אחרים" במטרה להגיע למיקוד עיצובי וחווייתי מועצם.(שעון חול ועוד...)

6. השתלבות במרחב תוך שימת דגש לנמצאות ושקיפות בו זמנית שאינה חוסמת את הנוף והתנועה, אך בעלת נוכחות משמעותית ואפקטיבית.

7. שימוש בחומריות מפותחת המעניקה אפקטים מועצמים של תאורת יום ולילה.

8. שימוש בחומריות וטכנולוגיות מתקדמות היוצרות אלמנט משמעותי במימדיו במסת חומרים קלה ואוורירית (יחסית).

9. שימוש במים להשגת אפקט חווייתי של מקווה מים על גבול המדבר..., השגת מרחב בטיחותי ועשיית שימוש "חכם" במים ובעומק הבריכה לתנועת האלמנט.

10. לשקף באופן סימבולי גיאומטריות אדריכליות טיפוסיות לנוף האורבאני של העיר**.

11. לייצג את ה"מיקס" הנופי והשילוב בין מזרח העיר למערבה.**
12. אומנות עכשווית קוסמופוליטית.

13. עמידות לטווח רחוק ותחזוקה נוחה.

14. מייצב קבוע.

* יחס הזהב /זוית הזהב

האות פי, שבה מתחיל שמו של הפסל היווני פידיאס היא הסימול המקובל ליחס הזהב. יחס הזהב (או חיתוך הזהב) הוא קבוע מתמטי המעסיק את המדע והאמנות כבר מאות בשנים. זהו מספר אי רציונלי המסומן באות היוונית פי (φ ולעתים Φ): 


לפי ההשערות, יחס זה התגלה על ידי אחד מתלמידיו של פיתגורס; הוא תואר בספרו של אוקלידס, "יסודות", לפני כ-2,300 שנים. בימים ההם כונה היחס בשם "יחס קיצוני וממוצע". לוקה פאצ'ולי, מתמטיקאי איטלקי מתקופת הרנסאנס, הקדיש ליחס הזהב ספר שלם, וכינה אותו "הפרופורציה האלוהית". 


היחס מייצג מידות וגדלים רבים בטבע, והחל מתקופת יוון הקלאסית, הוא גם משמש באמנות ובאדריכלות. רבים רואים בו מספר מיסטי, אשר עצם קיומו מוכיח כי העולם הוא מעשה בריאה מתוכנן. את האות פי לתיאור היחס הציע המתמטיקאי האמריקני.


** מוטיבים אדריכליים – כיפה, צריח, בצבעוניות טיפוסית – זהב, משולב וכלוא בכדור שקוף – הייטק (תעשייה ואדריכלות, וכו.

מה דעתך? אהבת? שתף את חבריך אולי גם הם יאהבו? כפתורי שיתוף : 

Facebook Comments

0 Responses So Far:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
arcHeb | מגאזין חדשות יומי לאדריכלות ועיצוב בעברית! Copyright © 2010 arcHeb Theme is Designed and Written by yANIVdAVIDI Home | RSS Feed | Comment RSS כל הזכויות שמורות לאתר arcHeb ולאתרים מהם הובא החומר . אין להעתיק,לשכפל,לתרגם,לצלם וכדומה כל מידע מהאתר ללא רשות. למידע נוסף, נא ליצור קשר